پله پیش ساخته چیست؟

آشنایی با مزایای پله پیش ساخته

ایده های جدیدی که در ساختمان سازی به کار گرفته شده است، باعث رونق هر چه بیشتر این صنعت شده و توجه معماران را به سوی فناوری های نو جلب کرده است. پله پیش ساخته آن ایده خلاقانه ای است که ضمن بالا بردن کیفیت کار، پروژه ساخت و ساز را با سرعت بیشتری به انجام خواهد رساند.

مزیت های پله پیش ساخته

این مدل از پله ها امروزه جای خود را در میان طراحی داخلی و خارجی ساختمان باز کرده و طرفداران بسیاری دارد. در اینجا مزایای استفاده از این پله و دلیل محبوبیت آن آورده می شود.

کاهش هزینه:

اولین چیزی که در ساختمان سازی مورد توجه قرار می گیرد، پایین آوردن هزینه های ساخت و ساز است. معماران در بیشتر مواقع برای ارزان تمام شدن پروژه پله پیش ساخته را پیشنهاد می کنند. هزینه طراحی، اجرا و نصب پله های پیش ساخته بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود.

آشنایی با مزایای پله پیش ساخته

نصب آسان:

از آنجایی که این پله در محل دیگری طراحی و ساخته می شود، در هنگام اجرا کاملا حاضر و آماده بوده و با کمترین آلودگی صوتی و محیطی در محل اصلی نصب خواهد شد. قبل از بتن ریزی سقف مجریان طرح در محل حاضر و ورق های اتصال را قرار داده، و به اجرای راه پله می پردازند.

تنوع بالای پله :

استفاده از متریال مختلف و مصالح به روز باعث شده مدل های متنوعی از این پله اجرا شود. ایده های معماران و به خصوص طراحان نوگرا باعث شده این پله ها بالا رود. رنگ آمیزی، نورپردازی و تزئینات جذابیت و زیبایی این پله ها را دو چندان می کند.

علاوه بر پله های فلزی ،پله های غیر فلزی نیز به طور پیش ساخته اجرا می شوند که می توانید برای آشنایی با آنها این مقاله را مطالعه کنید.

قابلیت اجرا در ساختمان های مختلف:

طراحی این پله به شکلی است که می توان آن را در محیط های مختلف تجاری مسکونی، ویلایی، شرکت ها، رستوران ها، هتل ها و… براساس سلیقه سفارش دهنده و ابعاد مورد نظر اجرا و نصب گردد.

امکان انتقال و تنظیم ارتفاع:

برخی از مدل های این پله قابلیت مونتاژ دارند. به این معنی که می توان آن را از یک محل باز و در محل دیگری نصب کرد، در طی انتقال و یا نصب اولیه برای برخی از مدل ها امکان تنظیم ارتفاع و هماهنگ کردن با محیط جدید وجود دارد.

این مدل از پله ها کاربردهای زیادی دارد که در مقاله کاربرد پله های پیش ساخته به آنها اشاره شده است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *