نرده پله پیچ و طراحی متنوع آن

نرده به عنوان بخشی که در زیباتر دیده شدن راه پله پیچ نقش به سزایی دارد، دچار تغییر و تحولات بسیاری شده، و با گذشت زمان طرح های خلاقانه و به روزی در اختیار معماران قرار گرفته است. این مطلب به توضیح درباره نرده پله گرد یا پیچ اختصاص دارد.

انواع نرده پله پیچ

نرده جلوه و نمای یک پله پیچ است و متریال های گوناگونی برای طراحی آن به کار میرود، طرح هایی مانند: نرده فلزی شامل نرده فولاد، استیل، آلومینیوم، نرده سنگی، نرده شیشه ای شامل سکوریت و لمینت، نرده فرفورژه ای، نرده CNC، نرده چوب، نرده بتنی، نرده کابلی، نرده ورقی و مدل های دیگری از نرده، که همگی آنها ضمن زیبایی، باید بتواند امنیت راه پله را تامین کند. در اینجا درباره برخی از این نرده ها خواهیم گفت.

نرده فرفورژه ای

نام دیگر آن گل نرده است، به دلیل زیبایی و جلوه ای که از گل های طبیعی در خود دارد، این نام گذاری انجام شده است. جنس آن از آلیاژ آهن و چدن می باشد، بنابراین از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

این نرده با پر کردن کامل فضای بین هندریل و پله مانع از پرت شدن افراد می شود  معمولا از آن در دکوراسیون های کلاسیک استفاده شده و هیچ گاه جذابیت خود را از دست نمی دهد.

پله پیچ

نرده فرفوژه ای پله پیچ

نرده آلومینیوم

امروزه در طراحی پله پیچ در اروپا بیشتر از این نوع فلز استفاده می شود در واقع به دلیل وزن کم و تنوع در شکل و رنگ جایگزین خوبی برای نرده های استیل و فولاد است. این نرده از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است و اجرای آسان و فوری، آن را جز پیشتازان پله پیش ساخته قرار داده است. به طوری که حتی نیاز به جوشکاری و رنگ آمیزی هم نخواهد داشت.

 

نرده کابلی

این نرده از جنس استیل بوده، و ظرافت آن زیبایی راه پله را دو چندان خواهد کرد. نصب آسان و حمل و نقل راحت جزو ویژگی هایاصلی این پله پیچ است. در مراکز فروشگاهی و تجاری طرح های متنوع از آن را می بینید، و باید گفت یکی از پرطرفدار ترین نرده ها است، چون توانسته شیک بودن را در عین سادگی به نمایش بگذارد.

نرده کابلی پله پیچ

نرده کابلی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *