نحوه اجرای راه پله دوبلکس (قسمت چهارم)

از آنجایی که راه پله های دوبلکس گرد، فضای بسیار کمتری را نسبت به سایر مدل های راه پله اشغال می نمایند. امروزه استفاده نمودن از این راه پله ها با استقبال بی نظیری روبرو شده است. از طرفی راه پله های گرد را می توان در هر فضا و با هر محدودیت فضایی اجرایی نمود. از پرکاربرد ترین راه پله های دوبلکس اجرا شده می توان به راه پله های فلزی و چوبی اشاره نمود. اما قطعا با توجه به سبک طراحی و سلیقه طراحان از متریال های دیگری مانند بتن و سنگ نیز در طراحی و اجرای راه پله دوبلکس استفاده می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع راه پله ها با توجه به اجرای راه پله دوبلکس، بیشتر آشنا کنیم.

نحوه اجرای راه پله دوبلکس (قسمت چهارم)

نحوه اجرای راه پله دوبلکس (قسمت چهارم)

اجرای راه پله دوبلکس با توجه به متریال مورد استفاده در ساخت آن

اجرای راه پله های دوبلکس بتنی: یکی از انواع راه پله های دوبلکس پله های بتنی هستند. که معمولا به صورت کاملا ساده و بدون استفاده از طراحی های خاص و عجیب طراحی می شوند. با این وجود امروزه اجرای راه پله دوبلکس بتنی در بسیاری از سبک های طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده نمودن از راه پله های بتنی در تمامی مدل های طراحی راه پله اعم از مستقیم، دو طرفه، گرد و … امکان پذیر است.

همچنین به دلیل هزینه پایین آن نسبت به دیگر راه پله های چوبی، سنگی، فلزی می توان آن را جزو راه پله های مقرون به صرفه دانست. از طرفی از مهم ترین مزایای این راه پله ها می توان به استحکام و مقاومت بسیار بالای راه پله های بتنی و همچنین سهولت در نصب آن ها اشاره نمود. از طرفی راه پله های بتنی نیاز به دلیل دوام بسیار بالایی که دارند، نیاز به روش های مراقبت و نگهداری خاصی ندارند. 

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *