مزایای اجرای پله معلق

در طراحی راه پله های معلق، فضای بسیار مناسبی زیر پله ها ایجاد می شود، که می توان کاربری های متنوعی را برای آن تعریف نمود. به طور مثال می توان فضایی دنج و آرام به منظور مطالعه و استراحت ایجاد نمود. در طراحی پله معلق به جای انتقال وزن پله ها به زمین. دیوار کناری راه پله، وزن پله ها را تحمل می نماید. به طور کلی راه پله های معلق به دلیل قابلیت اجرا در فضاهای دارای محدودیت اجرا و همچنین قابل اجرا در فضاهای مختلف، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار اند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مزایای راه پله معلق بیشتر آشنا کنیم.

مزایای اجرای پله معلق
مزایای اجرای پله معلق

مزایای انواع پله معلق

از آنجایی که اجرای پله معلق نور فضاهای زیر پله و اطراف پله را محدود نمی کند. می تواند در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر باشد. زیرا برای تعریف کاربری در فضای زیر پله نیازی به استفاده از نورپردازی های شدید نیست. از آنجایی که پله های معلق به دیوار متصل می باشند و بین پله ها فاصله وجود دارد. این پله ها قابلیت عبور نور از خود را دارند. تنوع بالا در متریال های مورد استفاده جهت اجرای پله های معلق، موجب شده تا بتوان آن را با هر سبک و دکوراسیون هماهنگ نمود.

از طرفی راه پله های معلق علاوه بر اتصال طبقات به یکدیگر می تواند به عنوان عنصری دکوراتیو در طراحی شناخته شود. این راه پله ها زیبایی منحصر به فردی به فضاهای مدرن می بخشند. از طرفی این راه پله ها را می توان با توجه به سبک طراحی و هارمونی های دکوراسیون به صورت مستقیم و یا منحنی اجرا نمود. بنابراین به راحتی می توان آن را مطابق با دکوراسیون طراحی و اجرا نمود. شاید در نگاه اول این راه پله ها را بی ثبات و خطرناک تصور نمایید، اما باید بدانید که راه پله های معلق از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *