آشنایی با انواع پله معلق

امروزه با استفاده از بهترین فناوری های به کار رفته در حوزه طراحی و معماری، پله های مدرن و معلق طراحی شده اند. این راه پله ها با توجه به متریال و مدل های به کار رفته در اجرای آن ها، در انواع فضاها با کاربری های مختلف قابل اجرا می باشند. در طراحی و اجرای راه پله معلق، معمولا الوارها و سازه نگهدارنده راه پله ها درون دیوار مخفی می باشد. به همین دلیل در نگاه اول تنها پله هایی را می بینید که در هوا معلق هستند. استفاده نمودن از پله معلق می تواند فضای زیر پله مناسبی را جهت طراحی کاربری های متنوع ایجاد نماید. به طور مثال می توان فضای زیر پله آن را به محل دنجی برای مطالعه تبدیل نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع پله معلق، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با انواع پله معلق
آشنایی با انواع پله معلق

انواع متریال و مدل های پله معلق

شاسی و سازه نگهدارنده راه پله های معلق در هر شرایط و فضایی باید از جنس فلز ساخته شوند. بنابراین در طراحی و اجرای سازه پله هیچ تنوعی وجود ندارد. اما از آنجایی که سازه و تکیه گاه راه پله های معلق درون دیوار طراحی شده است. هیچ جلوه بصری نخواهد داشت. شاسی های فلزی بیرون آمده از دیوار را می توان با توجه به سبک طراحی و فضای اطراف با استفاده از متریال های مختلف پوشش داد.

از جمله متریال های مورد استفاده در ساخت پله های معلق می توان به فلز، چوب و شیشه اشاره نمود. البته شیشه های به کار رفته در اجرای کف پله ها کاملا متفاوت از شیشه های مورد استفاده در نرده ها هستند. این شیشه ها در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و به هیچ عنوان نمی شکنند. نکته قابل توجه در رابطه با متریال شیشه در کف پله، فضای داخلی است که باید کاملا پر اجرا شود و نمی توان باکس های تو خالی ایجاد نمود.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *