پله معلق چیست؟ (قسمت اول)

امروزه با توجه به ایده های بسیار جذاب در طراحی داخلی خانه ها و همچنین توجه نمودن به اهمیت وجود راه پله در خانه های دوبلکس، راه پله ها در انواع مختلفی طراحی و اجرا می شوند. یکی از محبوب ترین و زیباترین راه پله های مورد استفاده در طراحی خانه های دوبلکس، پله معلق است. این پله ها به صورت شناور طراحی و اجرا می شوند. به همین دلیل به آن ها پله های آویز نیز گفته می شود. ظاهر این راه پله ها به گونه ای است که در نگاه اول به نظر می رسد که هر پله به صورت جداگانه از دیوار خارج شده است. به همین منظور در ادامه شما را با میزان استحکام پله معلق، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پله معلق چیست؟ (قسمت اول)
پله معلق چیست؟ (قسمت اول)

استحکام و ایمنی پله معلق چه قدر است؟

در نگاه اول به راه پله های معلق، ممکن است این احساس به وجود آید که این راه پله ها از استحکام و ایمنی کافی برخوردار نیستند. به همین منظور افرادی که با ساختار این راه پله ها غریبه هستند .معمولا در انتخاب و  استفاده از آن ها در طراحی خانه خود تردید دارند. بهتر است بدانید که طراحی به گونه ای است که، تمامی پله ها به واسطه یک دیوار بتنی بسیار محکم و مقاوم پشتیبانی می شوند. به همین دلیل این راه پله ها قادر به تحمل بالای وزن افراد هستند . همچنین از استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند.

از آنجایی که این پله ها توسط دیوارهای بتنی پوشش دهی می شوند، بهترین زمان برای اجرای راه پله های معلق زمانی است که اسکلت ساختمان در حال اجرا است. در این صورت هزینه اجرای دیوار بتنی و نصب پله ها بسیار کمتر از زمانی است که ساختمان به مرحله نازک کاری می رسد. فراموش نکنید که به دلیل عدم وجود نرده و ساختاری که زیر پله ها قرار گیرد. اسکلت تمامی پله های معلق از فلز ساخته شده است.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *