از زیر پله چگونه استفاده کنیم (قسمت هفتم)

زیر پله ها از جمله فضاهایی هستند که شاید در ابتدای طراحی به خصوص در خانه های بزرگ، به آن ها اهمیتی داده نشود. زیرا در خانه های بزرگ طراحان به دلیل وسعت زیربنا، کاملا دست و دلبازانه فضاهای مختلف را طراحی می نمایند. اما در خانه های کوچک به دلیل کمبود زیربنا برای تفکیک فضاهای مختلف، اهمیت فضای زیر پله پررنگ می شود. به همین دلیل در ادامه قصد داریم شما را با یکی از ایده های خلاقانه و کاربردی جهت استفاده از فضای زیر پله، به طور کامل آشنا کنیم.

ایده ای خلاقانه جهت استفاده از فضای زیر پله

در برخی از خانه ها به دلیل متراژ کم سرویس های بهداشتی، امکان استفاده از سرویس فرنگی در سرویس های بهداشتی نیست. از طرفی برخی از خانواده ها به دلیل وجود افراد مسن، بیمار و … مجبور به استفاده از سرویس فرنگی می باشند. در اینگونه مواقع چه باید کرد؟ برای دستیابی به جواب به تصویر بالا نگاه کنید.

در این طراحی از فضای زیر پله، به عنوان فضایی تفکیک شده و مشخص جهت استفاده از سرویس فرنگی استفاده شده است. این ایده می تواند بسیار کاربردی و اصولی باشد. اما نکته قابل توجه جهت استفاده نمودن از این طراحی، زمانی است که می خواهید این ایده را اجرایی نمایید. در صورتی که ابتدای طراحی زیر پله بخواهید از این ایده استفاده نمایید، تمامی استانداردهای ساخت سرویس های بهداشتی برای این فضا نیز رعایت می شود. اما در صورتی که بخواهید پس از بازسازی و یا نوسازی خانه این کاربری را اضافه نمایید. به دلیل نیاز لوله کشی، عایق بندی و اتصالات فاضلاب و … ممکن است به هزینه زیادی برای اجرای این ایده نیاز داشته باشید. اما فراموش نکنید که می تواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی و کاربری فضای خانه شما داشته باشد. به همین دلیل برآورد هزینه های آن در طولانی مدت کاملا اقتصادی تلقی می شود.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *