از زیر پله چگونه استفاده کنیم (قسمت دهم)

همانطور که در بخش هایی قبلی به آن اشاره شد، با توجه به نیازهای فضا می توان کاربری های متفاوتی را برای فضای زیر پله طراحی و تعریف نمود. فقط کافی است فضاهای مورد نیاز خود را در خانه بشناسید و سپس از ایده های جذاب و خاص برای تعریف فضای مورد نیاز در زیر پله استفاده نمایید. فراموش نکنید که این فضای به ظاهر بی استفاده، می تواند در افزایش کاربری و رفع نیازهای شما بسیار موثر واقع شود. به طور مثال در برخی از خانه ها فضای کافی برای نگهداری از وسایل وجود ندارد، یا در برخی مواقع نبود اتاق مجزا برای کار می تواند موجب اختلال در روند کار فرد شود و … در ادامه شما با یکی از ایده های جذاب جهت استفاده از فضای زیر پله آشنا خواهیم کرد. 

ایده ای کاربردی جهت استفاده از فضای زیر پله

به تصویر بالا دقت کنید. در این طراحی کاربردی بودن فضا از اهمیت بالاتری نسبت به زیبایی برخوردار است. البته فراموش نکنید که رعایت اصول زیبایی در کنار کاربردی بودن فضا تکنیک بسیار مهمی در طراحی می باشد. در این ایده از فضای زیر پله به طور کامل برای نگهداری از وسایل استفاده شده است. کشوهای قرار گرفته در این فضا، کاملا زیر پله را اشغال نموده اند. اما فراموش نکنید که در نهایت سادگی، اصل زیبایی نیز در این طراحی رعایت شده است.

بدون استفاده از تجملات و تنها با انتخاب درست متریال، ایجاد زیبایی به طور کامل در نظر گرفته شده است. استفاده نمودن از متریال مشترک بین فضای طراحی شده و راه پله، از آشفتگی و شلوغی فضای داخلی خانه جلوگیری نموده است. همچنین موجب شده تا طراحی زیرپله را کاملا متصل به دکوراسیون داخلی خانه مشاهده نمایید. فراموش نکنید این ایده برای راه پله هایی که عرض کمی دارند، بسیار مناسب می باشد.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *