آشنایی با انواع پله اسپیرال (قسمت چهارم)

انواع پله های اسپیرال از زیباترین پله های دکوراتیو محسوب می شوند که، از جذاب ترین و پرطرفدارترین آن ها می توان به پله اسپیرال معلق و مارپیچی اشاره نمود. که معمولا در طراحی فضاهای داخلی، ویلا ها، بناهای مجلل و… از آن ها به وفور استفاده می شود. شعاع داخلی انواع پله اسپیرال، از ویژگی های بسیار مهم این پله هاست. که مشخص می نماید از این راه پله ها در چه فضاهایی با محدودیت فضایی می توان استفاده نمود. به همین دلیل با توجه به مشخصات و ابعاد انواع راه پله های اسپیرال، می توان هر کدام از آن ها را در مناسب ترین فضا مورد استفاده قرار داد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع پله اسپیرال و مشخصات آن ها بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با انواع پله اسپیرال (قسمت چهارم)

آشنایی با انواع پله اسپیرال (قسمت چهارم)

آشنایی با ویژگی های انواع پله اسپیرال

  • راه پله های محور مرکزی برش خورده: پله های محور مرکزی برش خورده از شعاع بسیار کمی برخوردار است. به همین دلیل است که در مراکز تجاری به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. حداکثر شعاع داخلی این پله ها ۹۵ سانتی متر است. همچنین وزن این راه پله ها در هر یک متر ارتفاع به صورت تقریبی ۹۵ کیلوگرم است. این راه پله ها در استاندارد ترین شرایط شعاع خارجی آن ۱۱۵ سانتی متر و عرض کف پله ها ۱۰۰ سانتی متر است.
  • راه پله های اسپیرال تیر آهنی: راه پله های تیر آهنی از دیگر انواع راه پله های اسپیرال است. که معمولا در طراحی آن ها استحکام و دوام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما به زیبایی توجه زیادی نمی شود. به همین دلیل است که معمولا از این پله ها در مکان هایی استفاده می شود، که توجه به زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار نیست. به طور مثال این پله ها مناسب برای طراحی پله های اضطراری هستند.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *