آشنایی با انواع پله اسپیرال (قسمت سوم)

راه پله های اسپیرال امروزه در بسیاری از بناها با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی انواع پله اسپیرال با توجه به ابعاد و محدودیت های طراحی آن به انواع تک محور ساده، تک محور برش خورده، تیر آهنی، محور مرکزی برش خورده و … تقسیم بندی می شود که، در فضاهای مختلف و با توجه به محدودیت فضا و طراحی از انواع مدل های آن استفاده می گردد. بنابراین برای انتخاب مناسب ترین نوع راه پله ها نیاز است تا در ابتدا با ویژگی های هر کدام از مدل های راه پله های اسپیرال به طور کامل آشنا شوید و سپس مناسب ترین پله را انتخاب نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع راه پله اسپیرال، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های انواع راه پله اسپیرال

  • راه پله های اسپیرال تک محور کنسولی: این راه پله ها از شعاع بسیار کمی برخوردار هستند. همچنین عرض کف پله ها نیز در این راه پله ها نهایتا  70 سانتی متر است. به همین دلیل معمولا به این پله ها، راه پله های معلق نیز گفته می شوند. طراحی این پله ها به گونه ای است که باید از یک روی دیوارها تکیه گاه ایجاد شود و پله ها به دیوار متصل شوند. این اتصال ها را به منظور پیشگیری از لرزش پله ها اجرا می نماید.
  • راه پله اسپیرال مارپیچی: راه پله های مارپیچی از دیگر انواع راه پله های اسپیرال است، که به آن ها راه پله های تک محور ساده نیز گفته می شود. معمولا از این راه پله ها به عنوان پله های فرار استفاده می شود. زیرا شعاع داخلی این راه پله ها بسیار کم بوده و هیچ گونه محدودیت فضایی در طراحی ندارند. به همین دلیل این راه پله ها را می توان در فضاهای تجاری، اداری و مسکونی اجرا نمود

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *