آشنایی با انواع پله اسپیرال (قسمت اول)

راه پله های اسپیرال به انواع پله هایی گفته می شوند که، در طراحی آن ها از حالت قوسی شکل استفاده شده است. این پله ها به طور معمول با طراحی گرد و مارپیچ طبقات را به یکدیگر متصل می نمایند. استفاده نمودن از پله اسپیرال در طراحی های مدرن و کلاسیک جذابیت منحصر به فردی ایجاد می نماید. این موضوع موجب استقبال بی نظیر طراحان و کارفرمایان نسبت به استفاده از این راه پله ها شده است. البته با توجه به زاویه و مدل طراحی آن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع پله اسپیرال، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های انواع پله اسپیرال

  • راه پله اسپیرال با طراحی دو محور باکس: شعاع داخلی این پله ها معمولا بیشتر از ۵۵ سانتی متر است. بنابراین از نظر ابعاد بزرگ تر از دیگر پله ها محسوب می شوند. به همین دلیل از این نوع پله اسپیرال در هتل های مجلل، رستوران های منحصر به فرد و ویلاهای بسیار مجلل استفاده می گردد. زیرا هنگام اجرای این پله ها محدودیت برای طراحی و اجرای پله ها وجود ندارد. به همین دلیل از این پله ها نمی توان در مکان هایی که با محدودیت فضا روبرو هستند، استفاده نمود. شعاع داخلی راه پله های دو محور باکس، نمی تواند کمتر از ۵۵ سانتی متر اجرا شود. در صورتی که این شعاع کمتر از ۵۵ سانتی متر طراحی شود، برای اجرای آن نیاز به هماهنگی می باشد.
  • راه پله های اسپیرال با طراحی دو محور ورق: شعاع داخلی این پله ها نیز از ابعاد نسبتا بزرگی برخوردار هستند. اما استفاده نمودن از آن ها در مکان های مسکونی کاملا اقتصادی می باشد. محدودیت فضا در طراحی این پله ها به گونه ای است که، شعاع داخلی راه پله ها نباید کمتر از ۵۵ سانتی متر طراحی شود.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *