سوالات متداول در رابطه با پله معلق

پله های معلق یکی از جذاب ترین و منحصر به فردترین راه پله های اجرایی در طراحی های داخلی ساختمان ها است. این پله ها به دلیل فضای کمی که جهت اجرای راه پله نیاز دارند، انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهایی هستند که محدودیت فضایی دارند. پله معلق را می توان با توجه به سبک طراحی و دکوراسیون با استفاده از متریال های متنوع اجرا نمود. اما از آنجایی که شاسی نگهدارنده پله ها درون دیوار مخفی می شود، سوالات بسیاری در رابطه با اجرای این راه پله ها ایجاد خواهد شد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با سوالات متداول در رابطه با پله معلق، آشنا کنیم.

سوالات متداول در رابطه با پله معلق
سوالات متداول در رابطه با پله معلق

سوالات متداول اجرای پله معلق

  • آیا هنگام اجرای شاسی راه پله های معلق، به مهار دیوار نیاز است؟

در اجرای راه پله های معلق از یک شاسی برای استحکام راه پله ها استفاده می شود. برای اجرای شاسی ها نیاز به مقاوم سازی پله ها نیست. اما هنگام اجرای شاسی های پله باید ابتدا و انتهای شاسی ها به یک صفحه فولادی و یا تیر بتنی متصل شود.

  • آیا شاسی پله معلق را می توان به صورت اکسپوز اجرا نمود؟

زمانی که در محل اجرای راه پله های معلق نیاز به تخریب دیوار جهت اجرای شاسی های راه پله باشد. یا اینکه فضای کافی جهت اجرای شاسی های راه پله وجود نداشته باشد، می توان شاسی راه پله های معلق را به صورت اکسپوز طراحی و اجرا نمود.

  • زمان اجرای شاسی پله های معلق کی است؟

بهترین زمان برای اجرای شاسی راه پله های معلق، قبل از دیوارچینی و همزمان با اجرای سازه ساختمان است.

  • هزینه اجرای راه پله های معلق به چه صورت است؟

برای محاسبه هزینه های اجرای راه پله های معلق، تعداد کف پله ها مدنظر قرار می گیرد. یعنی با توجه به قیمت اجرای هر کف پله ضربدر تعداد پله ها می توان هزینه نهایی را برآورد نمود.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *