از زیر پله چگونه استفاده کنیم (قسمت چهارم)

همانطور که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد، از فضای زیر پله می توان به عنوان یک فضا با کاربری مشخص استفاده نمود. از طرفی کاربری های متفاوتی را می توان برای فضای زیر پله تعریف نمود. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. در این نوشته دو ایده استفاده از این فضا ، به عنوان دکور زیر پله ، مطرح می گردد.

دکور زیر پله

استفاده از فضا به عنوان دکور زیر پله


امروزه استفاده نمودن از وسایل دکوراتیو و منحصر به فرد در طراحی خانه ها بسیار مرسوم می باشد. بسیاری از طراحان از شلف های دیواری برای قرارگیری وسایل دکوراتیو استفاده می نمایند. امروزه شلف های بسیار جذابی به منظور نگهداری از وسایل دکوراتیو و یا گلدان ها استفاده می نمایند. اما در برخی مواقع ممکن است به دلیل فضای محدود خانه ها، استفاده نمودن از شلف های دیواری و یا زمینی، نه تنها زیبایی خود را نشان ندهند، بلکه موجب آشفتگی و شلوغی فضا می شود. در اینگونه مواقع می توان از فضای زیر پله به منظور نگهداری از وسایل دکوراتیو و یا گلدان استفاده نمود. به تصویر بالا نگاه کنید. در این تصویر به بهترین نحوه از فضای زیرپله برای طراحی فضایی دکوراتیو استفاده شده است. از طرفی شما می توانید از گل های آپارتمانی نیز در این قسمت نگهداری نمایید. نکته قابل توجه در رابطه با این ایده و طراحی، دقت در انتخاب متریال ها است. هماهنگی میان متریال راه پله و فضای زیرپله موجب شده تا این فضا کاملا متصل به راه پله طراحی شود. به همین دلیل در جلوه بصری این فضا جدا از راه پله و خانه دیده نمی شود. تلفیق رنگ قهوه ای چوب و سفید، می تواند از جذاب ترین ترکیب رنگ ها محسوب شود. استفاده نمودن از این ترکیب رنگ در این طراحی به طور کامل زیبایی و جذابیت خود را نشان داده است.

استفاده از زیر پله به عنوان دکور تلویزیون

دکور زیر پله

یکی از ایده های جذاب و کاربردی جهت استفاده از فضای زیر پله ها، قرار دادن تلویزیون در این فضا است. شاید در ظاهر این ایده ناکارآمد و غیر ممکن محسوب شود. اما به تصویر بالا نگاه کنید. در این طراحی به راحتی فضای زیرپله را به یک دیوار TV تبدیل نموده اند. همچنین از این دیوار می توان به عنوان مرکز کانونی پذیرایی استفاده نمود و چیدمان وسایل پذیرایی را با توجه به آن انجام داد. توجه داشته باشید که بهترین متریال مورد استفاده در این طراحی، متریالی مشابه با دیگر دیوارها است. در این صورت علاوه بر پوشاندن فضای پرت زیر پله، توانسته اید جای بسیار مناسبی برای قرار دادن تلویزیون نیز انتخاب نمایید. امروزه کاهش متراژ خانه های آپارتمانی موجب شده تا در نهایت محدودیت فضا، بتوان ایده های جذاب تر و خلاقانه تری پیدا کرد. از آنجایی که پرهیز از شلوغی و آشفتگی فضا در طراحی خانه های کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده نمودن از این ایده می تواند مورد پسند بسیاری از سلیقه ها قرار بگیرد. در این طراحی به دلیل قرارگیری راه پله در کنار فضای آشپزخانه، از میز تلویزیون و کشوهایی با متریال مشابه با کابینت های آشپزخانه استفاده شده است. این کار موجب می شود تا با ایجاد خطای بصری فضا گسترده تر جلوه نماید.

سایر بخش ها:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.