از زیر پله چگونه استفاده کنیم (قسمت ششم)

زیر پله ها از جمله فضاهای ظاهرا بدون استفاده هستند، که می توانند با کاربری های متفاوتی تعریف شوند. امروزه طراحان از این فضا با ایده های بسیار جذابی استقبال می نمایند. به همین دلیل کاربری های متنوعی را در این فضا طراحی می نمایند. به همین منظور در ادامه شما را یکی از ایده های جذاب جهت استفاده از فضای زیر پله ها، آشنا خواهیم کرد.

ایده ای جذاب جهت استفاده از فضای زیر پله

امروزه استفاده های بسیار زیادی از فضای زیر پله می شود. که با توجه به سبک طراحی و نیازهای دکوراسیون، انواع مختلفی دارند. یکی از ایده های جذاب و کاربردی جهت استفاده از فضای زیر پله ها، قرار دادن تلویزیون در این فضا است.

شاید در ظاهر این ایده ناکارآمد و غیر ممکن محسوب شود. اما به تصویر بالا نگاه کنید. در این طراحی به راحتی فضای زیرپله را به یک دیوار TV تبدیل نموده اند. همچنین از این دیوار می توان به عنوان مرکز کانونی پذیرایی استفاده نمود و چیدمان وسایل پذیرایی را با توجه به آن انجام داد. توجه داشته باشید که بهترین متریال مورد استفاده در این طراحی، متریالی مشابه با دیگر دیوارها است.

در این صورت علاوه بر پوشاندن فضای پرت زیر پله، توانسته اید جای بسیار مناسبی برای قرار دادن تلویزیون نیز انتخاب نمایید. امروزه کاهش متراژ خانه های آپارتمانی موجب شده تا در نهایت محدودیت فضا، بتوان ایده های جذاب تر و خلاقانه تری پیدا کرد. از آنجایی که پرهیز از شلوغی و آشفتگی فضا در طراحی خانه های کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده نمودن از این ایده می تواند مورد پسند بسیاری از سلیقه ها قرار بگیرد. در این طراحی به دلیل قرارگیری راه پله در کنار فضای آشپزخانه، از میز تلویزیون و کشوهایی با متریال مشابه با کابینت های آشپزخانه استفاده شده است. این کار موجب می شود تا با ایجاد خطای بصری فضا گسترده تر جلوه نماید

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *