از زیر پله چگونه استفاده کنیم (قسمت نهم)

در بسیاری از خانه ها فضای کافی برای تعریف فضاها وجود دارد. به همین دلیل در صورت نیاز به اتاق کار، اتاق مطالعه، فضای بازی و … به راحتی می توان فضایی مشخص و با متراژ مناسب برای آن طراحی نمود. به همین دلیل است که معمولا در این خانه ها به فضای زیر پله اهمیتی داده نمی شود . معمولا آن را یک فضای بدون استفاده و پرت می دانند. در صورتی که در این خانه ها نیز می توان از فضای زیر پله با ایده ای جذاب و به درستی استفاده نمود. در ادامه شما را با یکی از ایده های جذاب جهت استفاده از فضای زیر پله در خانه های وسیع، آشنا خواهیم نمود.

استفاده از فضای زیر پله در خانه های بزرگ

امروزه زندگی در خانه های آپارتمانی و ساختمان های بلند مرتبه، موجب دوری انسان ها از طبیعت شده است. به همین دلیل است که بسیاری از خانواده ها امروزه در خانه های  خود از گل های آپارتمانی نگهداری می کنند. تا بتوانند ذره ای از طبیعت و آرامش حاصل از آن را به خانه های خود بیاورند. اما نکته قابل توجه در رابطه با گل های آپارتمانی نگهداری از آن ها در گلدان است. در صورتی که در خانه های بزرگ می توان یک باغچه و پاسیو طبیعی و کوچک طراحی نمود .بدون آنکه فضای زیادی از خانه اشغال شود.

به تصویر بالا نگاه کنید. در این تصویر با کمترین هزینه و به زیبایی از فضای زیر پله به عنوان یک پاسیو کوچک استفاده شده است. القای حس طبیعت در خانه با استفاده از این ایده می تواند علاوه بر ایجاد احساس آرامش در خانه، فضایی اختصاصی به منظور نگهداری از گل ها ایجاد نماید. به همین دلیل است که یکی از ایده های جذاب برای استفاده از فضای زیر پله در خانه های بزرگ، ایجاد فضایی برای نگهداری از گل های آپارتمانی است.

سایر بخش ها:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *